Základní škola Soběslav

 Projekt Výzva č. 56 a Výzva č. 57 v roce 2015

logo mšmtV rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání,
Oblasti podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání

se naše škola účastnila ve výzvách č. 56 a 57.

Projekty byly podpořeny z OP VK, který je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.

Výzva č. 56

V rámci projektu jsme realizovali tyto klíčové aktivity:
Aktivita č. 1 – Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství v počtu 4 šablon. Realizace probíhala od 2. do 9. ročníku vždy jedna šablona = 2 ročníky. Vyučující realizovali čtenářské dílny v hodinách českého jazyka a v každém ročníku proběhlo minimálně šest čtenářských dílen ověřujících část tematického plánu. Pro jednotlivé šablony byly zakoupeny tyto počty tištěných knih: 2.-3. ročník – 239 knih, 4.-5. ročník 218 knih, 6.-7.ročník 177 knih a 8.-9- ročník 225 knih. Všichni  vyučující čtenářských dílen se zúčastnili školení  pro realizaci těchto aktivit ve  škole. Klíčovou aktivitu  č. 1 hodnotíme velice kladně a její přínos pro rozvoj čtenářství jako silně motivační a setkali jsme  se s až nečekaně velkým zájmem  u žáků všech ročníků.
Aktivita č.2 – Zahraniční jazykový kurz pro učitele. 3 učitelky 1. stupně vyjely na jazykový pobyt do Irska. Kurz byl zaměřený na rozvoj jazykových kompetencí vyučujících. Učitelky i přes počáteční pochybnosti a obavy přijely z kurzu nadšené a v případě dalších vypsaných výzev by rády kurzy opakovaly. Tedy hodnocení této aktivity – velice přínosné pro naše pedagogy.
Aktivita č. 4 – Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky. Využili jsme dvě skupiny po deseti žácích. 20 žáků s pedagogy odjelo na pobyt do Walesu a 20 žáků s pedagogy do Německa Obě skupiny se účastnily výuky v daném jazyce a žáci i učitelé si pochvalovali možnost poznat v průběhu pobytu i místní reálie. Opět tuto aktivitu hodnotíme jako velmi přínosnou jak pro žáky, tak i pro pedagogy.

Celkové neinvestiční dotace na tuto výzvu: 971.301,-Kč

Výzva č. 57

byla omezena do tzv. šablon klíčových aktivit, my jsme si vybrali tři: 

1.  Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.

Pro rozvoj technických dovedností žáků je potřeba rozvíjet nebo zkvalitnit tyto činnosti:
Vrtání,  práce s dlátem  –  čep  a rozpor, práce demontážní  a montážní  ve škole a pro ostatní předměty (např. drobné opravy apod.). Zhotovení závitů – práce se sadou závitníků a další činnosti vhodné žáky 2. stupně. 
 
Pro rozvoj  technických  dovedností  žáků je potřeba, aby i učitelé měli  možnost připravit si materiál a výrobky. Z tohoto důvodu bylo třeba nakoupit nové vybavení – stroje pro zpracování dřeva, plastů a kovů.

Školní dílnu jsme proto vybavili nástroji a stroji v celkové výši 233.284,-Kč.
 
3.  Individualizovaný  rozvoj  ústních  komunikačních  dovedností  učitelů v anglickém/německém/francouzském jazyce formou blended learningu.

 Pedagogové, kteří se účastnili šablony č. 3 Výzvy č. 57 zlepšili své jazykové dovednosti, což jim v budoucnu umožní snazší zapojení se do výuky metody CLIL. V tomto směru byl blended learning prospěšný především z pohledu rozšíření slovní zásoby, upevnění gramatických jevů a také nácvik mluveného projevu. Pedagogové měli možnost seznámit se a vyzkoušet si nový způsob výuky, který mohou zapojit do dalších předmětů a zkušenosti využít pro případné zavedení metody CLIL do výuky.

4.  Rozvoj  individuálních  ústních  komunikačních  dovedností  žáků  v anglickém/německém/francouzském  jazyce formou blended learningu.

Žáci za největší přínos považovali zapojení ICT technologií do výuky cizího jazyka, zvýšení motivace žáků učit se cizí jazyk a pracovat samostatně doma. Zaznamenali jsme nejvyšší zájem u slabších žáků, u nichž byl posun také nejpatrnější.

Celkové neinvestiční dotace na tuto výzvu: 567.152,-Kč


 

Projekt ERASMUS+

O prázdninách v roce 2015 se zúčastnilo pět našich učitelů jazykově metodických kurzů ve Velké Británii. Kurzy byly určeny učitelům základních škol, kteří chtěli zlepšit svou znalost angličtiny a naučit se nové výukové techniky. V průběhu čtrnáctidenních kurzů učitelé získali nové informace o moderních výukových trendech, o třídním managementu, osvojili si praktické techniky a dovednosti. Poznali celou řadu výukových materiálů, nástrojů a postupů, jejichž cílem je pomoci žákům osvojit si jazyk. Zlepšili si své jazykové schopnosti a získali tak větší sebedůvěru při používaní angličtiny v hodinách. Měli příležitost sledovat své zkušenější kolegy. Získali nové náměty a inspiraci pro svou práci. Kurzy byly výbornou příležitostí k navázání kontaktů se zahraničními učiteli. Mohli sdílet své zkušenosti a plánovat vzájemnou spolupráci.

Hlavní přínosy kurzu:

– rozšíření a prohloubení jazykové a pedagogické způsobilosti učitelů

– modernizace výuky díky aplikaci inovativních metod a technik

– efektivnější práce se skupinami různých úrovní a studijního potenciálu

– obohacení výuky o kreativní metody, vyučování hravou formou

– schopnost učitelů vytvářet doplňkové učební materiály a pomůcky

– zvýšení motivace žáků a zlepšení jejich komunikačních schopností

– schopnost lépe využívat moderní informační a komunikační technologie při výuce

– navázání kontaktů se zahraničními školami, výměna zkušeností a zahájení práce na společných projektech

 

Úspěšná realizace projektu Erasmus

V průběhu školního roku 2015/2016 se učitelé podělili se svými kolegy o získané zkušenosti a poznatky z absolvovaných kurzů v zahraničí. Za pomocí prezentací si vzájemně představili nejnovější metody a techniky používané ve výuce angličtiny a seznámili je s možnostmi přizpůsobení různým věkovým skupinám a úrovním žáků.

Každý učitel si připravil prezentaci spojenou s workshopem (krátkým praktickým nácvikem aktivit). Učitelé se soustředili především na ty aktivity, které mohly být ostatními kolegy používány při výuce se žáky s jazykovou úrovní žáků A1 – A2.

Interaktivní prezentace a písemné podklady byly jednotlivými učiteli uloženy na školním serveru a jsou volně přístupné ostatním kolegům.

Na konci školního roku nás čeká poslední úkol –  podání závěrečné zprávy k celému projektu.

CERTIFIKÁTY ÚČASTNÍKŮ:  Certifikát Vančatová Certifikát Podlaha Certifikát Pölderlová Certifikát Bernasová Certifikát Zasadilová


 

Realizace projektu z ROP Jihozápad

Název projektu: Moderním vybavením k vyšší efektivitě výuky v ZŠ Soběslav, tř. Dr. E. Beneše 50

Reg.č. CZ.1.14/2.4.00/34.03238

Projekt realizován v rámci 34. kolo výzvy ROP NUTS II Jihozápad

Předpokládané náklady projektu: 970 000,00 Kč

Záměrem projektu je zkvalitnění zázemí pro výuku vybraných odborných předmětů prostřednictvím pořízení moderních výukových pomůcek a vybavení odborných učeben. Cílem projektu je zkvalitnění vzdělávání ve vybraných odborných předmětech na Základní škole Soběslav. Primární cílovou skupinou projektu jsou žáci II. stupně základní školy. Projekt bude mít také přínos pro pedagogické pracovníky, kterým zkvalitní podmínky pro výuku žáků.

Po realizaci projektu bude mít žadatel nově k dispozici pět souborů výukových pomůcek/přístrojů vč. informačních a interaktivních technologií, které budou mimo jiné využívány při práci s pořizovanými přírodovědnými pomůckami. Při výběru vhodných výukových pomůcek se žadatel zaměřil na pořízení takového vybavení, které zajistí pro žáky aktivní získávání potřebných kompetencí, znalostí a dovedností. Prostřednictvím využití techniky, kterou žáci obvykle pozitivně přijímají, dojde ke zvýšení motivace a zájmu žáků.

ROP Jihozápad


Projekt SUPERLICENCE s nakladatelstvím FRAUS

logo  

Škola je od 1. září 2011 ve spolupráci s Městem Soběslav a firmou Rašelina Soběslav zapojena do jedinečného projektu financování učebnic a moderních elektronických učebních materiálů z nakladatelství Fraus. Podrobnosti o projektu Dopis pro rodiče ze září 2012 Video ze slavnostního spuštění projektu Tiskové a internetové zprávy o projektu: zpráva 1zpráva 2


Elec-sob
Evropské centrum jazykových zkoušek (European Language Examination Centre – ELEC) zařadilo naši školu do sítě svých partnerských center. Síť tvoří vybrané základní a střední školy rovnoměrně pokrývající celé území Jihočeského kraje. V úzké spolupráci s ELEC tak můžeme našim žákům a studentům nabídnout jedinečnou možnost absolvovat jazykovou přípravu zakončenou prestižními mezinárodně uznávanými zkouškami Cambridge English a ÖSD (Österreichisches Sprachdiplom Deutsch), a to přímo na půdě naší školy. Další informace o jednotlivých zkouškách naleznete na webových stránkách Evropského centra jazykových zkoušek www.elec.eu